دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
۰ نفر

شبکه‌ بزرگ جعل حرفه‌ای که اقدام به چاپ و توزیع ارز و اسکناس خارجی جعلی می‌کردند، با هوشیاری ماموران پلیس آگاهی شهرستان بوکان در آذربایجان غربی شناسایی و متلاشی شد.

جعل اسکناس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ سلمان حیدری فرمانده انتظامی بوکان در این باره گفت: با دریافت اطلاعاتی در خصوص فعالیت یک شبکه جعل اسکناس در این شهرستان، در راستای اجرای طرح مبارزه با شبکه‌های جعل و توزیع اسکناس‌های رایج داخلی و ارزهای خارجی، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی انتظامی بوکان قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از انجام یک سری کارهای اطلاعاتی و رصد جامعه مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار، ماموران موفق شدند شبکه چاپ انواع ارز رایج خارجی و داخلی در مبالغ مختلف شامل دلار و دیگر اسکناس‌های خارجی را کشف کنند. در بازرسی از مخفیگاه این شبکه، انواع دستگاه‌های پیشرفته جعل اسکناس داخلی و ارزهای خارجی و بیش از ۵ هزار اسکناس ۱۰۰ دلاری جعلی پیش از ورود به بازار با هوشیاری پلیس کشف و توقیف شد.

سرهنگ حیدری ارزش دلارهای تقلبی کشف شده را ۱۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در این ارتباط یک نفر دستگیر و همه ادوات ساخت و جعل اسکناس نیز توقیف شده است. تحقیقات پلیس برای دستگیری همدستان این فرد ادامه دارد.

کد خبر 549022

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha